Relacja z Affiliate Days with Ceneo.pl – czy warto brać udział w konferencjach?

Nie wiem czy pamiętacie post, w którym rozpisywałam plany na rok 2017. Uwzględniałam w nim udział w różnych wydarzeniach, warsztatach i konferencjach. Kiedy więc dowiedziałam się o wydarzeniu Affiliate Days with Ceneo.pl uznałam, że idealnie wpisuje się to w moje plany edukacyjne. Wychodzę z założenia, że tego typu eventy rozwijają. Ten zaś był mocno nastawiony na promocję współpracy za pomocą afiliacji, a w zamian dawał sporą dawkę wiedzy przydatną blogerowi. Prelegenci byli różni. Znaleźli się przedstawiciele firm, ale także blogerzy. Jeśli zastanawiacie się, czy jest sens wybrać się na tego typu wydarzenia i oczekiwać trzeciej już edycji Affiliate Days with Ceneo.pl poniżej przedstawiam Wam krótką relację z wydarzenia. Istotne jest też to, że wydarzenie było bezpłatne.

Program

Zainteresowałam się tymi konferencjami, ponieważ prowadząc bloga staram się poszerzać swoją wiedzę w zakresie pozycjonowania, netykiety, działania social mediów, itp. Te spotkania były odpowiedzią na moje chęci zgłębiania tematów. W ostatnią sobotę swoją wiedzą dzieliło się z nami kilka osób.

Na pierwszy ogień poszedł dyrektor PepperJam – Derek Freer. Swoją prezentację miał w języku angielskim i omawiał międzynarodowy pogląd na marketing wydajności.

Piotr Węgrzyk z Ceneo.pl opowiadał o tym, jak szybko i bez większych umiejętności zoptymalizować stronę i podnieść ją w wynikach organicznych Google. W krótki i rzeczowy sposób przedstawił podstawy SEO, o których dobrze, aby wiedział każdy bloger.

Dawid Tymiński z Dandycore.pl opisywał, jak wyglądało jego budowanie relacji. Na co zwracał uwagę, jak zrobił rebranding swojej marki. Muszę Wam zdradzić, że już po jego wstępie wiedziałam, że rozmawiam z człowiekiem z branży PRowej 🙂 Jako bloger pokazał, o czym pamiętać w kontaktach z czytelnikami.

Kamil Glenszczyk z Google opowiadał o YouTube. Ci, którzy nie wiedzą, zaczęłam nagrywać filmiki. Pierwsze pojawiły się na razie na Facebooku, jednak wkrótce opublikuję je na wspomnianym medium. To spotkanie było w dobrym dla mnie momencie. Kamil od środka pokazał, jak działa portal, na co zwrócić uwagę planując kampanię reklamową oraz zapowiedział zbliżające się nowości.

Elwira Rogoda z jakonatorobi.pl opowiedziała o swoich doświadczenia we współpracy z markami. Opisała, jak wyglądała jej droga dojścia do momentu zarabiania na blogu oraz ile pracy i energii w to włożyła. Pokazała też swoje podejście do kontaktu z markami i wspomniała, na co dobrze będzie zwrócić uwagę w relacjach z nimi.

Pojawił się również Tomek Tomczyk z JasonHunt.pl. Tomek poszedł w kierunku konkretów. Powiedział uczestnikom, co jest ważne, kiedy chcemy, aby brandy się do nas odzywały. Opisał cały proces z punktu widzenia blogera, który na rynku jest już od wielu lat. Mówił również o tym, jak powinna wyglądać zakładka Współpraca na naszych stronach.

Łukasz Matyński z MediaChoice był tą osobą, która mówiła na temat monetyzacji powierzchni reklamowych. Swoje wystąpienie dostosował też do odbiorców i nurtujących ich kwestii. Zatem jako przedstawiciel domu mediowego opowiedział nam, co firma bierze pod uwagę kontaktując się z blogerem. Co jest dla nich ważne w czasie nawiązywania współpracy i jak warto komunikować z takimi agencjami.

Wszystkie wystąpienia podsumował Sławomir Kwiecień z Ceneo.pl i opisał, jak wygląda Program Partnerski Ceneo.pl i nowości, jakie szykują dla swoich kontrahentów.

Na koniec był czas na networking, czyli rozmowy. Czas na wymianę doświadczeń, wizytówek, czas na zadanie pytań prelegentom.

Catering

Firma zatroszczyła się, aby uczestnicy nie byli głodni. Zaplanowanych było kilka przerw kawowych oraz jedna dłuższa na lunch. W tym czasie można było poczęstować się smakołykami i poznać zarówno blogerów, ale również prelegentów. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie. Od wody i soku z kartonu, po kawę czy świeże koktajle.

Przestrzeń

Konferencje Affiliate Days with Ceneo.pl odbywały się w nowym budynku firmy. Niezależnie gdzie się siedziało, miało się dostęp do przygotowanych materiałów i gadżetów, a przede wszystkim prezentacji. Marka zatroszczyła się o 3 ekrany, dzięki czemu osoby, które przyszły jako ostatnie i siedziały w rogu, też wszystko dobrze widziały. Zwracam na to uwagę, ponieważ nie raz spotykałam się z tym, że takie aspekty techniczne nie były odpowiednio zaaranżowane.

Wydarzenie trwało prawie cały dzień i po rozmowach z innymi gośćmi mogę stwierdzić, że to był dobrze spędzony czas. Wiem, że wiele osób dużo się dowiedziało i zmieniło podejście zarówno do swojego bloga, jak również kwestii rozmów z markami. Czy warto brać udział w konferencjach? Uważam, że jak najbardziej. Czasem zdarza się, że słyszymy coś, co już znamy. Jednak nigdy nie jest tak, że czegoś nowego się nie dowiemy. Często też takie spotkania to kop motywacyjny do działa. Okazja do poznania zarówno blogerów, ale też osób z branży. Osobiście po wypełnieniu ankiety, czekam na kolejną edycję z Affiliate Days.

Bierzecie udział w tego typu wydarzeniach? Interesujecie się zagadnieniami z zakresu pozycjonowanie i budowania marki czy nie jesteście ciekawi takich tematów?

Bonne journée!

Related Posts